Fugepistol på batteri/akku

Jeg skal have fuget vinduer og døre om både hjemme og i sommerhuset her til sommer, og når jeg tænker på resultatet (eller manglen på samme...) kontra arbejdsindsatsen sidste gang en sådan seance blev foretaget, forestiller jeg mig, at jeg vil blive glad for en elektrisk fugepistol af en slags.
Efter at have søgt lidt på nettet, har jeg bemærket at den billigste (Einhell) koster ca. 700,- plus batteri og lader til 300,-. Det er immervæk mange penge, hvis skidtet ikke virker ordentligt. Jern & Fisk har en på 4xAA batterier, som de reklamerer med kan tømme 10 dåser før batterierne er døde. FUGEPISTOL.

Hvad er jeres erfaringer? Er den billige fra JF OK og investeringen værd?
Hvorfor koster en mærkevarefugepistol det samme som 2-3 gode skruemaskiner, undrer jeg mig også over...

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Jeg skal have fuget vinduer og døre om både hjemme... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Snake skrev den 26-05-2024 22:35:52

Det lyder jo som om, at jeg ikke får den ønskede fornøjelse af en elektrisk model. Normalt bruger jeg samme type (skeletpistol) som Thomas Mygind foreslår, men jeg vil sgu godt ofre nogle gysser, hvis Dana Lims er meget bedre at arbejde med (jeg hader at fuge - især umulige steder - så er det sagt én gang for alle!).
Så skommer vi til spørgsmålet om fugemassen. Jeg har altid brugt en kvalitets/mærkevare byggesilikone, og har ingen begreb om hvad "byggefugemasse" dækker over.
Alt, der kan lette arbejdet og gøre resultatet pænere, skal forsøges. Kom frisk  

https://dnk.sika.com/da/byggeri/beskytte/fugemasse-og-skum/fugemasse-og-fugeskum/sikahyflex-220-window.html

Men seriøst, Overvej en fugemand. De er vildt dygtige 
For mig var det en gamechanger at få en drypfri fugepistol, den gør det noget nemmere.
Den blå kirke har dem til 80 kr.
"Den blå kirke"??

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Snake skrev den 27-05-2024 08:56:39

"Den blå kirke"??

Biltema ?

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 27-05-2024 09:03:43

Snake skrev den 27-05-2024 08:56:39

"Den blå kirke"??

Biltema ?

Jep!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner