Trække trailer i haven .. med hvad?

Hej

Jeg kunne godt tænke mig noget til at trække vores trailer i haven men er i tvivl om hvad det skal være.

Jeg har tænkt på en gammel havetraktor. Jeg har nemlig ikke behov for at den skal klippe da vi har en robot.

Vil en havetraktor kunne trække en 5-600 kg trailer eller vil den stejle?

Er der andre muligheder end en havetraktor?

Budget er max 3-4000 kr da det nok er få gange om året den vil blive brugt.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En kina ATV kan gøre det, men hvad er det du har brug for at læsse på så du har 500 kg på?
Hvis det “bare” er haveaffald kan man sagtens trække traileren med håndkraft.

Selvbygger med stort S. 
En kunne godt være en mulighed.
Vi skal i gang med at bygge en skur så der bliver en del flytning af jord og sand. Og på et tidspunkt skal vi også have lavet et bed bagerst i haven.
Vi har desværre ikke mulighed for at få en bil om i haven 
Hvis traileren er læsset rigtig, så stejler en havetraktor ikke, dog er en havetraktor ikke beregnet til at trække andet en sig selv, så overdreven brug som trækdyr kan skade hydrostaten (eller gearkassen hvis det er en gear model)

Men jeg bruger da min Hostler Zeroturn til at trække traileren, den trækker fint en 6-700 kg tung  trailer, jeg køre kun med ca 2500 o/m for ikke at hydrostaterne skal blive for varme.
Det er sådan en havetraktor jeg har..

Vi prøver igen, i morgen --
500kg er 6 ture med en trillebør. Det er, med mindre der er meget langt, langt nemmere end at skulle spænde traileren af og bakse rundt i haven.

Selvbygger med stort S. 
Lej en motorbør i stedet for.
Kan også findes på diverse auktioner, men så er du nok ikke sikker på standen.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Almindlig havetraktor kan godt trække trailer. De knækstyrede er ikke så gode, da det presser styringen når man drejer. Der skal så monteres en kuglekobling på havetraktor. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Forstår ikke helt den viste ordet med belastningen.
Har din trailer næsehjul? Hvis ja, hvad er det så den viste mover gør som du ikke allerede kan?
Hvad er det for en belastning der max må være 453 kg(de har en med max belastning 270 kg til 599,-)? Normalt anbefaler man omkring 50-75 kg belastning på bilens krog.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Den næsehjul på vores trailer er ikke specielt god. Bare der kommer lidt belastning så bliver den svær at trække i græsset. 

Vi skal have flyttet en del jord og sand og vores have er ret stor og vi har desværre ikke mulighed for at få en bil om i haven 
Autofix har også en dolly til kr. 599,-. Jeg søgte på “dolly til campingvogn”.
Den billige kan fint klare formålet. Justering af kuglehøjde har du ikke noget at bruge til, og det ekstra støttehjul er mere i vejen når det ikke er fast køreunderlag.

Søren O
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis