Bule i bilen,

Har fået en bule/ 2 buler. Formentlig en dør der er smækket op i den. Ingen seddel eller noget, så det er super…

Ved nogen om det kan betale sig at melde til forsikring(4K i selvrisiko) eller skal jeg bare æde hele udgiften selv. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
få en pris fra værkstedet først , men det kan nok ikke betale sig medmindre de er ret store og skarpe

Plade og malearbejde er dyrt. Jeg fik fikset en bule i sidedør tilbage i 2016, det kostede forsikringen 6.239kr. Hele døren blev dog også omlakeret.
Jeg kan varmt anbefale en forsikring med 0-selvrisiko på parkeringsskader/ukendt skadevolder. Bare hold din antallet af anmeldte skader i rimeligt niveau. God tommelfingerregel er  maks 2 skader per løbende 3 år. Ellers kan du forvente dobbelt op på forsikringspræmien.
Hvis bulen er blød,  altså uden skarpe kanter, kan du måske trykke den ud ved at trykke bagfra. 

fase
En sidste løsning er at lære at leve med alle de Bilka buler og lade dem være.
Det er sikkert ikke sidste gang du får en bule fra en idiot der smadre sin dør op i din bil.
Jeg har lært mig selv at bilen er et transportmiddel og ikke en kunstgenstand.
Der findes firmaer (eks. dentbusters, men der er andre), der kører rundt og retter "bløde buler". Oftest vil det være billigst, hvis der er flere buler i samme segment (eks. flere buler i samme dør), og derfor kan det godt betale sig at "samle" lidt flere buler sammen, inden du får dem rettet, men det kan du undersøge. Lad være med selv at prøve på at rette dem, for du ender med at gøre det endnu værre.

An på dine forsikringsforhold, så kan det kun betale sig at anmelde, hvis prisen på udretning overstiger selvrisikoen med en del. Du risikerer desuden at blive straffet for at bruge forsikringen, da prisen på forsikringen kan stige pga det.

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
Tak for svar!

Kunne ikke ligge billeder op før, men her er nogle billeder.

Jeg prøver at tage den med et værksted for at høre hvad det vil koste.
Et skud fra hoften er, at det nok beløber sig til op mod titusind kr. seddel.

fase
dem kan en dygtig pladesmed nok rette ud , uden de store skader i lakken
Hvis du ser på billede 1 og 2, er der fra fabrikken indpresninger i pladen. Det bliver svært for selv en meget dygtig pladesmed, at rette bulen ud uden skader på lakken, tror jeg.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også