Badeværelse: Virker disse udtag til armatur?

Hej, jeg vil høre om nogen ved, hvad disse "kapsler" dækker over? Vil jeg kunne købe til nye armaturer og monterer dem ved hhv. håndvask og badekar selv? Og fjerne det gamle armatur med selvsamme kapsler? Skal jeg bruge en VVS'er? 🫣
Og forhånd tak for hjælpen:)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man ikke svare på ud fra billede. Du kan starte med at kigge under håndvasken. Dækslet dækker over et hul, der går lige igennem vasken. Der skal være to rør under vasken, lukket med en en hane eller prop.

Jeg vil gætte på at de ikke er klar til brug. Hvis de var tilsluttet, ville der næppe være en fælles vandhane. Det er 50 år siden det gik af mode.
Jeg synes at kunne se en enkelt nilhave under vask. Du kan prøve at åbne den / dem derer der og se om der kommer vand. Er det tilfældet så kan der monteres en vandhane. De 2i væggen er det lidt på samme måde. Du bliver nødt til at tage dem af og se hvad der gemmer sig der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for jeres svar! Jeg kan se på et andet billede (jeg er ikke på lokaliteten pt), at der IKKE er prop på nilhanerne. Så der kommer nok ikke vandtilførsel(?). Er det en større operation af få vandet “tilbage” i nilhanerne?
PS Ved nærmere eftersyn på plantegning, er bryggerset med vaskemaskine og vask placeret lige bag badeværelset, så måske der er noget VSS, jeg kan dimse med dér.

Og ja, det er et gammelt hus som ikke er blevet rørt ved i maaange år😅
Kunne man tænkes at rørføringen til de”gamle” tilslutninger har været utæt og den billigeste løsning den gang blev den nuværende?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis