Klinker bag væghængt køkkenarmatur?

Hejsa, jeg vil gerne sætte klinker op bag vedhæftede armatur. Har I gode råd til hvordan dette gøres bedst? Kan jeg løse armaturet og murer klinkerne op bagved? Lave huller i klinkerne med en hulsav? Jeg vil også gerne have ny bordplade, som er af træ, men jeg forventer det kan blive mere omkostningstungt, hvis en VVS skal omlægge rørene?

På forhånd tak for hjælpen 🤗
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afmonter vandhane og rosetter. Få sat propper i, og sæt klikker op. Når fugerne er fikset, sætter du vandhanen op igen.

Der er forskellige muligheder for at skære i klinkerne afhængig af hvilken type det er.

Rustfri bordplade er nok det mest solide man kan få. Bordplade af træ er nok den type, der dårligst tåler vand. Men de fleste synes nok at det ser bedre ud.
Det giver mening, tusinde tak!
Hvis du vil bore hullerne til vandhanen efter fliserne er sat op, skal du kende placeringen nøjagtig. Du kan også skrue et par stykker rør i og tildanne fliserne, fuge og montere vandhanen igen.

fase
Man kan lave huller med lille vinkelsliber med diamant klinge. Hullet mærkes op på forsiden med farvekridt. Så skærer / sliber man flisen tynd fra bagsiden hvor hullet skal være man holder øje på forsiden med at det ikke kommer ud over opmærkningen.
Flisen sættes op med rigelig lim bag på det tynde sted. Når limen er hærdet dagen efter kan man nemt og uden risiko hugge små skæl af hvis der mangler lidt et sted. Det sidste på betingelse af at der er godt limet. Men kan bruge hammer og lille skruetrækker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fedt, jeg har fået en masse stikord at søge på på YouTube og er ved godt mod🙌🏻
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis