1-fase stik i CEE/kraft

Hej, håber jeg fandt den rigtige kategori, kunne ikke lige lure hvor denne passede ind.

Er der noget til hinder for, at jeg tilslutter et apparat på 220V (1 fase, N og jord) til et CEE stik og putter i et stærkstrøm udtag?

Årsagen er, at jeg meget gerne vil have jorden tilkoblet, men jeg har ikke jord i nogle af mine almindelige stikkontakter.

På forhånd mange tak for svar :)

Mvh.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan bare skifte et af de cee stik du har med et hvir der er 230v udtag i
Du skal så endelig havde den blå i N så kan det virke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du kan også få dit 400 volt CEE stik udskiftet til et kombiudtag, de findes både med dansk 230 volt  stik med jord, og med 230 volt  schuko stik med jord.
Så vælg hvilket du skal bruge, her er et med dansk 230 volt udtag med jord. (findes måske billigere, bare det første der dukkede op. Link

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for jeres svar :)

Jeg er klar over at jeg kan skifte udtaget, det er bare lidt over min evne. Jeg føler mig dog rimelig tryg ved, at montere ledninger i en CEE stikprop, og det lyder som om, at det kan jeg godt.

Er det af betydning hvilken fase jeg putter den brune ledning i, så længe jeg har blå i N og jord i jord?
Annonce
Nybegynderbob skrev den 24-05-2024 19:27:54

Jeg er klar over at jeg kan skifte udtaget, det er bare lidt over min evne. Jeg føler mig dog rimelig tryg ved, at montere ledninger i en CEE stikprop, og det lyder som om, at det kan jeg godt.

Er det af betydning hvilken fase jeg putter den brune ledning i, så længe jeg har blå i N og jord i jord?

Hvilken fase du vælger er ligegyldig.. (medmindre nogle af de 3 faser er ujævnt belastet, med andre forbrugere)

Du kan også købe sådan en adapter her, her fra Silvan

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 24-05-2024 19:52:52

Nybegynderbob skrev den 24-05-2024 19:27:54

Hvilken fase du vælger er ligegyldig.. (medmindre nogle af de 3 faser er ujævnt belastet, med andre forbrugere)

Du kan også købe sådan en adapter her, her fra Silvan

Ahhhh selvfølgelig kan man få sådan en, det burde jeg have sagt mig selv. Det er, selvfølgelig, den helt rigtige løsning. Tusind tak til alle :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis