Underlag til fliser?

Vi skal lægge fliser i vores indkørsel langs med huset. Vi har bestil stabilgrus og afretningsgrus.

Vi har ikke fået bestilt bundsikringsgrus, og jeg vil derfor høre om vi kan nøjes med at bruge stabilgrus efterfulgt af ca 3 cm afretningsgrus efterfulgt af fliser?

Vi har lerjord og belægningen kommer til at have godt med fald væk fra huset.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil meget gerne igang med projekt fliser her i weekenden, men vil jo ikke lave alt det arbejde, hvis det hele skal laves om på grund af manglende bundsikringsgrud. 
Det kommer jo an på hvor tyk lag stabil grus. Med f.eks. 20 cm stabilgrus vil det være lige så godt som bundsikrings grus. 
Men med lerjord kan der nemt komme lidt spor hvis bilen kører samme sted hver gang.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar elmand 

Jeg havde tænkt 15 cm stabilgrus godt stampet. Men jeg kan jo sagtens bruge 20. Jeg har fået en del stabilgrus, men glemte bare at bestille bundsikringsgrus, og har lidt svært ved at vente på en levering, når jeg jo netop har fri-weekend.
Selv om du også lægger bundsikrings grus, så kan der være risiko for at der kommer spor efter bilen over årene. Det kommer helt an på underbundens stabilitet.
Du skal starte med at køre vibrator over bunden når du har gravet tilstrækkelig ud. 
Så lægger du stabilgrus ud i maks 10 cm dybde ad gangen og kører over et par gange med vibrator, inden næste lag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis