Træterrasse af forskalling

Vi en eksisterende terrasse på 3,6x4,3 meter bestående af klinker men kunne godt tænke os en træterrasse. Planen er ikke at ødelægge det eksisterende klinkgulv men lægge en ramme ovenpå og fæstne til muren i tilfælde af vi vil tilbage til klinker. For nuværende er der 17.5cm fra terrassedør ned til gulv og vi er i huset lidt uenige om hvorvidt terrassen skal flugte med døren eller fortsætte i nogenlunde samme højde.

Jeg fik derfor idéen om at bygge med høvlet forskallingstræ, da det er markant billigere og fordi vi er lidt i tvivl om udformingen. Lav-det-selv er også nyt for os, så der skal være plads til en masse fejl.

Plan:
- Forskalling af høvlet fyr
- "Brædder": 22x100mm 3,6m
- 2xRammer 3,6x2,15m sat sammen: Reglar 47x100mm. Tanken er at vi derved kan lege med reglar enten på højkant eller liggende afhængighed af den ønskede højde på træterrassen.
Umiddelbar pris hos Jem&Fix: 1.400kr som er væsentlig billigerre end de billigste træfliser der kan klikkes sammen.
- Det hele bliver grundet og olieret og om muligt kan rammen lægges på bund af tryk.imp. træ men vi foretrækker at arbejde med ubehandlet træ.

Mit spørgsmål er så hvor holdbart forskalling er til sådan et projekt. Her tænker jeg specifikt "brædderne" vi kommer til at gå på, da rammen står solidt på et hårdt fladt fundament - det kan jeg ikke forestille mig det knækker? Det skal ikke holde for evigt, men gerne et år eller to som minimum.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
forskalling holder ikke mere end 1-2 år og der skal dobbelt så mange strøer til
det skal være trykimpreneret , men jemogfix har da også taressebræder til 9,65 pr m
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også