Efterlysning af grillplade

Jeg har fået købt en grill med et grillareal på 62 x 43 cm og der er selvfølgelig ingen af mine grillplader der kan dække det hele. Er der nogen her der har købt/set en stor grillplade i næsten målet eller tæt på og som vil dele HVOR de købte/så den?? Det gør ikke noget den er lidt pebret i prisen men det er rart at kunne dække det hele næsten NÅR der er mange gæster. ​God sommer derude.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skulle have købt en grill med en ordenlig rist. En grillplade gør jo blot grillen til en stegepande.

En lille kan måske være smart til noget specielt, men en der dækker hele grillen, synes jeg ikke giver mening. Hvad bruger du grillplader til?
Mest til burgere og andet der sviner, derfor bruger jeg stegeplader. Det er skam porcelænsemaljerede støbejern ristene er lavet af men det er for at undgå den værste rengøring ;=)
Jeg har en Weber 1200 grill (gasgrill). Den originale stegeplade svarer kun til halvdelen (= 1 rist). Iflg. manualen må man kun bruge én stegeplade i forbindelse med én rist.
Er du sikker på, at du kan dække hele grill-arealet, uden at grillen går ud?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Der er nok en grund til at normale stegeplader kun dækker en del af grillen. Luften skal jo kunne komme væk fra gasbrænderne. Hvis man lukker helt til i toppen, kan uforbrændt gas samle sig under pladen. Det vil nok ikke ikke slukke grillen eller lave en gaseksplosion, men kan give en pulserende forbrænding.

Så brug flere små - som i trådstarters signaturbillede.
Som GodeVen, hvorfor bruge grillplade. Hvis det er der for ikke at svine ristene, der endda er med porcelæn og derfor lette at rengøre, er det jo ligesom at købe bil med flot indtræk, og så beskytte sæderne med værkstedsovertræk🫢

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Jeg har en weber Q3200 hvor jeg også har tilkøbt en grillplade, den erstatter risten i den ene side som bobenontot beskriver.
En Q3200 har et grillareal på 63 * 45 så tæt på McDanish, men som de andre skriver er det måske ikke godt at dække hele grillen? jeg ved det ikke.

Jeg elsker den plade, den er god til rigtig mange ting, ikke mindst når jeg steger marineret svinemørbrad skåret/presset ud til "kebab" stykker.

Jeg har også nogle grill plader af typen der ligges løst oven på grillen, det kan ikke rigtig sammenlignes at grille på de løse som når den ligger fast og er en integreret del af grillen.
Jeg har også en Weber Q3200, hvor jeg har skåret en stor stenplade der dækker begge riste, som vi bruger som pizzasten.
Ingen problemmer overhovedet.
OK, jeg synes ikke helt jeg har ramt den rette tråd (selv om jeg selv har oprettet den), så lad os bare være enige om at være uenige. Jeg sletter den eller lukker den hvis jeg kan.
Rolig nu. Dette er et forum og der er forskellige meninger om hvordan forskellige problemer løses. Det er ikke trådstarter, der bestemmer hvilke kommentarer, der kommer.

Tag det positivt. Nu har du fået forklaring på hvorfor der ikke er særlig stor interesse for store grillplader, og dermed en forklaring hvorfor der er så få, der sælges.

Det er faktisk nemt at finde store grillplader:

Der er en her på 51 x 27 Link
Eller en rund her på 40 cm i diameter: Link
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis