Fodliste på skævt gulv

Hej.

Jeg er ved at renovere min søns værelse i vores gamle hus fra 1918 i Valby.
Jeg kæmper med at gulvet er meget skævt og det giver mig problemer når jeg monterer fodliste. Som det nok fremgår er jeg ingen ekspert på nogen måde men tænkte jeg gerne ville give det et skud selv.

Som billedet viser er der et stort mellemrum imellem liste og gulv hvis jeg gerne vil holde listen i vater hele vejen rundt. Jeg vil rigtig gerne undgå fejeliste.
Er det muligt at lukke det hul med fuge uden det ser helt fjollet ud?
Andre muligheder?

Ser frem til at høre fra jer og skriv endelig hvis jeg mangler at skrive noget information.

Mvh

Kasper Nielsen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad gulvlisten følge ​gulvet, man vil ikke bemærke at den ikke er i vatter.

Vi prøver igen, i morgen --
Du fremhæver gulvets skævhed ved at sætte listen i vater.

Hellere leje end at bo på gaden.
je_ns skrev den 23-05-2024 14:20:45

Lad gulvlisten følge gulvet, man vil ikke bemærke at den ikke er i vatter.

Tak for svar. Jeg er mere bekymret for at listen ikke mødes ordentligt i hjørnerne da der vil være højdeforskel hvis jeg følger gulvet. Noget jeg misser?

Mvh

Kasper Nielsen
Det kan du justere med sandpapir. Skulle der alligevel opstå en revne i hjørnet, så er det let at fjerne med spatel eller fuge, så det bliver usynligt.

Hellere leje end at bo på gaden.
"Noget jeg misser?" Ja du misser det med at listen skal følgegulvet. som de andre skriver så skriger det til himlen med skævhed ved at lade den sidde vandret. 
Lister mødes jo netop i hjørner hvis de følger gulvet. Bortset fra hvis der ligefrem er et lille trin på gulvet. Hvis gulvet buer kan gulv listen godt presses lidt ned hvis man fastgør den netop hvor gulvet er lavest. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
En løsning vil være at ændre højden på alle paneler, for at kompencere for skævheden hvis det kun er en væg..

Du finder den væg der er mest skæv, ligger panelet helt i vatter, finder en Skive, og tegner en streg med blyanten gennem skiven, saver panelet til, i bunden, derefter har du højden på de resterende paneler, så vil overkan være lige hele vejen rundt,på toppen af panelerne..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis