lave en lyd væg for støj

Jeg lejer en butik og en lejlighed ud.
Der er en muret mur og mellem de 2 lejemål.
Butikken er meget genert af støj fra en hund i lejligheden og jeg vil gerne løse problemet med en ekstra væg i butikken ?
Hvordan skal den laves for det virker ?
Ca 240 høj og 3 meter lang
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du opsætter gipsvæg / fibergips på metal lægter, med isolering imellem. Det skal tætnes effektiv i alle revner hele vejen rundt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 22-05-2024 23:41:07

Du opsætter gipsvæg / fibergips på metal lægter, med isolering imellem. Det skal tætnes effektiv i alle revner hele vejen rundt. 

 Skal det være metal lægter ? 

Bare 1 lag gips ?
100 mm isolering ?
Det kan være trælægter, men metal er altid lige osv. Ved fibergips 1 lag retkant som så limes sammen i kanter med en speciel lim patron. Du limer på kanter af de plader der er sat op, og overskydende lim lader du sidde urørt til dagen efter hvor det kan hugges af med en spartel. 
Fermacel fibergips fås i pladestørrelse 2500 x 900 mm Så hvis i er 2 mand så er det jo nemt at sætte op. 
Jeg vil tro at den lidt hårdere bats er bedre til lyd. Men det er vigtig at det skæres præcis til. 
Lægter sættes IKKE fast i muren men kun øverst og nederst. 
Du skal være opmærksom på om hundens gøen kan komme igennem et andet sted end væggen. Dørhul, vindue uden for. osv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ville det ikke være billigere at sende køteren på hundeskole? Jeg har gode erfaringer (uden selv at have hund, jeg betalte for naboens).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også