Batteri med BMS

Jeg forsøger at lave en lille batteripakke til min lille højttaler, men der kommer ikke noget ud af bms'en. Som I kan se er der 7,57 volt på batterierne, men 0,00 på udgangen. jeg har prøvet med flere forskellige bms'er, og samme dårlige resultat. Det er nok mig, som gør fejl, men hvilken fejl? Nogen bud?

Venlig hilsen
Knud
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært at se, om det er samlet korrekt, men det skal samles således. Det er muligt, at modulet slukker udgangen, og i stedet "føler" efter modtand, inden der tændes for udgangen, hvorfor der skal noget belastning/modstand på, inden der er en målbar spænding.

Hellere leje end at bo på gaden.
På udgangen skal du måle AC og ikke DC.

fase
Prøv at bytte rundt på multimetrerne. Måske det ene multimeter ikke virker ?
Prøv at måle spændingen mellem BM og de to andre ender af batteriet.
S. Fabrin skrev den 22-05-2024 22:20:23

På udgangen skal du måle AC og ikke DC.

 Hvad får dig til at tro det?


Hellere leje end at bo på gaden.
Prøv lige at sætte den til at lade kortvarigt, for at se om den så lukker op for strømmen.
Umiddelbart ud fra dit billede, ser alt korrekt ud, og nej der skal selvfølgelig ikke måles AC.
Annonce
Hej, Tak for jeres svar.
Det hjalp ikke at sætte belastning på, men efter lidt ladning kom der gang i den, 
-og det var DC der kom ud ;)

Venlig hilsen
Knud
Det er helt normalt at man nemlig lige skal lade, før den åbner op for afladning.
Den lukker af for afladning, når cellespændingen kommer under en bestemt spænding, og den lukker først op igen, når man har ladet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis