Utæt udendørs vandhane

Kære medlemmer,
Jeg søger lidt hjælp til hvad der skal gøres med en udendørs vandhane tilkobling som drypper lidt.

Jeg synes der er lidt rust og muligvis derfor det drypper? Det er ikke mange dryp, men lidt! Håber på at det ikke bliver værre
Kan man skifte det? Hvad skal der købes?

Jeg googler mig frem til at det er et FM Mattson greb, kan det passe?

Håber på jeres kompetente svar og på forhånd tak.

De bedste hilsner,
Hao
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På toppen af håndtaget plejer at være en blå eller rød  prop. 
Prøv at tage proppen af - nedenunder er der en skrue - som skues af - så kan du få håndtaget af.
Dernæst kan du skrue ventilhovedet af og enten sætte en ny i - eller forsøge at tætne samlingen.
Det er sikkert o-ringene på selve spindelen der er dårlige. Du skal fjerne den lille låsering lige under håndgrebet for at få adgang, efter at ventilhovedet er afmonteret. Husk at smøre bevægelige dele med “hanefedt” når du samler igen.

Søren O
Tak for jeres svar! Jeg vil Imorgen prøve at tage proppen af som Thomas_Mygind beskriver.

Derefter gøre som i skriver og forsøge mig frem.

Hvis jeg skal skifte ventil og spindel, vil det være denne fra fm mattson jeg skal købe?

Synes nu mere at del ligner en Frese ventil, men tag da ventilhovedet med, hvis du skal ud at handle.

Søren O
Det giver god mening Søren O! Og du har ret i at det ligner mere en Frese.

Hvis man ikke skal bruge den hane, da der er en anden hane med hane tilkobling, kunne man så ikke sætte en Kuglestophane på? Fx den fra Frese.

Annonce
Arrrth - det er en helt anden ventil, men skal den kun bruges få gange, er den da brugbar. Min egen mening om ventiler, så mener jeg at en Frese ventil er noget af det mest gedigne - det virker bare.

Søren O
Hehe undskyld, jeg er ikke så kyndig i feltet omkring ventiler 😊 Er glad for dine råd! Jeg skal egentlig ikke bruge den hane længere, vil det så bare være nemmere at lukke den af med en galvaniseret prop? 
Det vil være helt fint blot af proppe af.

Søren O
Vær OBS på frost hvis den står med tryk på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis