Fra garage til opholdsværelse

Hej der.

Jeg skal til at inddrage min garage til beboelse. Den sidder muret op til huset og der er dobbelt mur, incl. hulmursisolering. Gulvet er af beton (med mange revner)og taget bliver skiftet. Spørgsmålet er bare, hvad jeg gør ved gulvet. Skal jeg grave hele dyngen op og lave mig et nyt fundament, eller er der nogen der har en bedre ide?? Jeg kender ikke tykkelsen på det eksisterende gulv, men der er i dag en hældning, som jeg også skal have udjævnet. Jeg ønsker at slutresultatet skal være et trægulv med gulvvarme.

På forhånd tak for hjælpen!

/Andhilda
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Andhilda

Tak for spørgsmålet, jeg har næsten samme problem - dog er der her tale om en carport op ad huset, med støbt gulv på noget af arealet og ellers fliser + dæksel til kloak.

Vores nabo har lagt isolering og trægulv ovenpå, da han har fået at vide, at hvis det skal være et koldt rum, er det ligemeget med fundamentet, men i dit tilfælde er jeg nu ikke i tvivl. Væk med lxxxxx, og lav så et ordentligt dæk, når du skal have gulvvarme, ellers ryger der alt for mange penge til opvarmning fremfor at investere en mindre del fra start.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Du bør udføre gulvet i.h.t. gældende regler som er følgende.
Flamingoplader (styrolit, thermisol....)i 225 mm tykkelse direkte på jord/sand. derpå 80-100 mm beton hvori gulvvarmen ligger. Herefter følger ud trægulvsproducentens vejledning. Du bør også træffe den nødvendige foranstaltninger imod radonindsivning. De firmaer der fremstiller flamingo har nogle gode hjemmeside, hvor du finder detaljeret information. www.thermisol.dk, www.styropack.dk, www.sundolitt.dk.
Der er naturligvis også andre løsninger, men når gulvet alligevel er revnet kan du lige så godt start fra bunden.
Hilsen Per

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Per M. Friis (den 17-07-2002).]

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Jeg siger mange tak for hjælpen.

/andhilda
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis