Flytbart stakit

Hej. Jeg har et hul i min hæk på ca. 6 meter, hvor jeg kører min campingvogn ind og ud. Grunden til, at den er så bred er, at den skal ret skrå ind, da stykket mellem hus og hæk ikke er mere end 3 meter.

Er der nogen, der har en god ide til, hvordan jeg laver et noget (f.eks. Stakit) der kan fylde hullet ud, men samtidig let tages væk, når vognen skal ind/ud? ​
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er mange muligheder afhængig af både antal gange du skal ud/ind om året, prisen osv.
Det første jeg kommer i tanke om er almindelig flethegn. De sidder kun med 1 skrue i hvert beslag, altså 4 skruer i hver plade. Så skal du skrue 12 skruer af hver gang  og hive de 2  midterste 2 stolper op som sidder i 2 ned støbte beton rør, så de kan hives op og du kan kære hen over dem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik. Tak for svar - god ide du kommer med. Hvor køber man sådan nogle rør til nedstøbning? Og kan man undgå, at der kommer til at stå vand i dem i de våde perioder? Eller det er måske lige meget..?
Alm. kloakrør har en diameter på 11 cm. De kan graves lodret ned så man kan se et hul på måske 90 cm.
Så kan du købe tryk.imp. rundstolper på 10 cm som nærmest passer ned i kloakrørene.
På stolperne kan du lave nogle hængebeslag - så du kan hænge flethegn op - mener flethegnene er 180 cm bredde.
Hvis du lave 2 sådanne huller - så bør det kunne strække over 190 x 3 = ca. 6 meter.
Hej Thomas. Tak for tippet👍 Det lyder som en god ide!
Rørene fyldes ikke med vand hvis det kan sive ud fra bunden. Så de skal ikke have beton under sig men gerne stå på nogle småsten. Du kan sætte dem ned så den tynde ende vender op. 
Skal det være helt super så laver du en stump stolpe med en plade på. Denne sættes på når hegnet er væk, så du undgår at der kommer jord ned i røret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis