Lave en hims/halvtag

Hejsa,

Jeg er ved at flytte, og der er rigtigt højt til loftet, så de tidligere beboere lavede en lille hims oppe under loftet.

Desværre er den blevet taget ned, man kan se på billedet hvor den var.

Jeg ville derfor spørge om det ville være synderligt svært at bygge en selv? F.eks til opbevaring og lignende.

Så vidt jeg kan se skal der bare bores i væggen med en slagboremaskine og sættes planker op. Og dertil en trappe.

Ville det være et svært/dyrt projekt?

Hvor kan jeg finde noget information om hvordan dette skal gøres, evt. YouTube videoer?

Mange tak for hjælpen!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det er ikke særlig svært. Tilsyneladende er det vægge af gipsplader ( den lille afstand nederst ) Så skal du have fundet lægter som du kan skrue i. 
Der har nok været en lodret stolpe i begge sider, Det er ikke nødvendigt hvis du får fat i noget godt at skrue i. 
Det er mest afhængig af bredden på rummet hvilken størrelse reglar der skal bruges. Så du må komme med lidt mere information. 
Der kan bruges en smal trappe op, eller lodret stige, men der skal laves gelænder ud imod rummet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du finde noget at skrue ind i - som kan holde noget - en bjælke eller lign. så burde det være lige til.
Jeg ville nok købe noget spærtræ og skrue 1 stykke op hver side af væggen - herefter ville jeg lægge spærtræ på tværs - det er 45 mm tykt og kan bære den del. Ville nok også skrue et stykke spærtræ på tværs af disse stykker midt på for at fordele en evt. nedbøjning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også