Filt på profilloft

Hej,

Jeg er i gang med at renovere køkken, i loftet er der listeprofiler. Jeg overvejer at spartle revnerne og ujævnheder og sætte filt op, men er det overhovedet holdbart med træ (tænker de teoretisk udvider sig/trækker sig sammen)? Malingen de i dag er malet med har ingen forskydningsrevner.

Alternativet er at sætte ny dampspærre og gips op, men det betyder så forlængelse af lampeudtag og et ret stort arbejde med pladerne.

Tak for enhver hjælp!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Thomas_Mygind skrev den 20-05-2024 19:34:54

Hvad er listerne lavet af ?

En eller anden form for spånplade beklædt med film og så er de blevet malet hvide .. 

Jeg kan ikke svare på spørgsmålet. Hvis du spørger andre steder, skal du nok være lidt mere præcis i din forklaring. Dit loft er af loftplader, det er ikke listeprofiler. Listelofter ville jeg aldrig spartle ud.
GodeVen skrev den 21-05-2024 12:21:51

Jeg kan ikke svare på spørgsmålet. Hvis du spørger andre steder, skal du nok være lidt mere præcis i din forklaring. Dit loft er af loftplader, det er ikke listeprofiler. Listelofter ville jeg aldrig spartle ud.

Tak for præciseringen, utvivlsomt mig der ikke var bekendt med hvad de hed. Hvad er din anbefaling vedr. loftplader lavet af træ? 🙂

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også