Er ekstra isolering af rør til varmepumpe nødvendigt ?

Hejsa

Ja som overskriften siger, så ville jeg høre om det vil være en god ide og om det overhovedet vil gøre en forskel at give rørene til min luft til luft varmepumpe noget ekstra isolering.

Og i så fald hvad kan man bruge ?

Den er monteret og der er ikke så meget plads (rørene løber bag om udedelen)  
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har spurgt montøren da de var for at sætte det op. Han mente ikke det har nogen betydning. Skal lige siges at der her er tale om synlige kobberrør som ikke er isolerede.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 19-05-2024 22:33:44

Jeg har spurgt montøren da de var for at sætte det op. Han mente ikke det har nogen betydning. Skal lige siges at der her er tale om synlige kobberrør som ikke er isolerede.

Så de rør der løber udenfor har slet ingen isolering ?

Noget helt andet, har varmepumpen bedst af at være tændt hele året eller kan jeg bare tage strømmen helt fra den hen over sommeren, den står og bruger 5-10 watt selv om den er slukket 
Andreas_A skrev den 20-05-2024 14:53:48

Noget helt andet, har varmepumpen bedst af at være tændt hele året eller kan jeg bare tage strømmen helt fra den hen over sommeren, den står og bruger 5-10 watt selv om den er slukket 

Hvad bruger den de watt på? Det er vitterligt 0,001 kWh. Eller ca 6 uger pr kWh. Dét er knapt tanken værd 😁

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis