Gammel bilgrav

Vi har en ganmel garage hvor der er en bilgrav.
1,5 m dyb.
Vi skal til at lave et homegym i garagen, og have noget mere stabilt end de brædder som ligger over den nu. Nogle af dem ligger nemlig ikke så godt mere.
Hvad vil i anbefale at få gjort?
Også med henblik på at holde omkostningerne nede.

Tak

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hug nogle huller i bunden, med ca en meter afstand. (så der ikke med tiden komme stillestående vand der rådner)
Og så eller fyld dem op med stabilgrus, der stamper for hver lag af 10-20 cm, og afslutter med at støbe beton, i plan med resten.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret. Hvis nu ikke at jeg vil til at støbe. Vi havde tænkt at der skulle plader på gulvet uanset hvad. Det passer bedre til formålet.
Så kunne det ikke gøre “lettere” end at skulle til at støbe også?

Jeg havde egentlig tænkt bare at fylde jord i hullet. Og så slutte af med noget isolering, og så plader ovenpå.
Kan det gå? Selvom jeg godt ved den metode er lidt alternativ.
Jeg har bare en kæmpe bunke jord allerede da vi lige har gravet op til en trampolin 
Jeg er ikke vild med muldjord til sådan en hul. Skal der senere laves et ordentligt gulv, skal jorden fjernes, da den vil synke.

Søren O
Nej okay.
Det er bare for at det ikke bliver al for omstændigt projekt. Det er en gammel garage som bare skal bruges til gym.
Poiten for os er egentlig bare at vi vil have fjernet kuldebroen fra biografen, og så ville det være fint med os bare at ligge nogle tykke mdf plader over.
Hvis ​smøregraven ellers er tør, kan du jo bare ligge gulv henover, tænker ikke der kommer kulde op, der er sikkert varmere end dit uisolerede betongulv.
Ellers så sæt noget ståltråd fast i ziksak, og lig eks 100 mm flamingo...

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Jeg tror ikke at det er en god ide med mdf plader. De kan suge fugt og jeg ved ikke om jeg ville stole på dem som gulv hvor der er risiko for at der er hulrum under.
Måske ville tagbrædder med fer og not være bedre.

Bare kald mig BBB 
Ville det give mening at isolere graven først.  Ligge alu trapez plader ovenpå graven. Rionet og så støbe 6-7cm beton ovenpå. Altså tage hele garagen med?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis