LED lysrør i gl. armatur med elektronisk tænding

Hej, er det muligt at benytte LED lysrør i gl. armatur med elektronisk tænding?

Hvis ikke, kan nogen da hjælpe med et link til et vandtæt LED armatur (indendørs til bad) med forskruning midt for langside og gerne til et enkelt 122 cm rør? 

På forhånd tak!  
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle LED rør sælges med en ledtænder som bare er en kortslutning.
Den monteres istedet for den normale tænder.
Ellers skal du trække nye kabler og det er elektriker arbejde 
Jeg har byģget flere armaturer om til LED, både gammeldags og elektroniske. Fjern alt undtagen de to fatninger.
Derefter skal der trækkes tre ledninger. En fra  mufferne til en ene pol på den ene fatning. Derefter en ledning mellem de to fatninger. Sidst en ledning fra den sidste ledige pol og tilbage til den anden tilslutningsmuffe. Som regel kan de originale ledninger bruges og skal måske bare samles med en ekstra muffe.
Faktisk meget simpelt hvis man lige prøver det en enkelt gang.

Faktisk kan man nøjes med at trække ledning til den ene fatning, men skal LED"røret" vendes rigtigt. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tak til Ratz og Kermit_369 for nogle gode og hurtige svar, som giver mig noget at tænke over  
Kermit_369 skrev den 19-05-2024 12:32:25

Faktisk kan man nøjes med at trække ledning til den ene fatning, men skal LED"røret" vendes rigtigt. 

Ja ellers brænder der en tråd over inde i ledrøret, kan reddes med en lus, at en tynd kobberledning mellem de to ben, en tråd fra en "blød ledning" kan bruges.

Lavede det selv sådan på et par armature, men lavede det så om, så der er lige megtet hvordan led røret vender.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns, jeg er ikke klar over hvordan det du beskriver skulle fungere, men jeg vil også vælge den positionsuafhængige løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis