Hvilken funktion har de "ekstra" fittings

Jeg undrer mig lidt over hvorfor der er så mange fittings fra kobberrør over til pexrøret. Jeg har fjernet kobberrøret så der nu sidder der alupex foran. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at rette det markerede rør ud og sætte en vinkel på i stedet for, men vil ikke gøre det hvis de ekstra fittings er nødvendige og tjener et formål. Mit eget bud er at det er en eller anden form for ionfælde pga der har været skiftende materialer foran.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke bare PEX-røret har været for kort, og man derfor har været nødt til at forlænge det.

fase
Jeg tror og det har været mere af nød at det ser sådan ud.
Hvorfor vil du ændre det når det sidde så godt? En smule isolering og du kan ikke se det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
S. Fabrin skrev den 19-05-2024 07:49:28

Mon ikke bare PEX-røret har været for kort, og man derfor har været nødt til at forlænge det.

Det lyder plausibelt, men ikke så eksotisk som min egen tanke. Dette er rigtig fint så ryger de ekstra fittings. Tak.

ev elmand skrev den 19-05-2024 09:04:32

Jeg tror og det har været mere af nød at det ser sådan ud.
Hvorfor vil du ændre det når det sidde så godt? En smule isolering og du kan ikke se det.

Jo jeg kunne også sætte et billede henover det, det ville bare se lige så underligt ud i hjørnet som lidt isolering   For at fjerne det rustne jernrør før kobberrøret har jeg været nød til at fjerne kobberrør også. Kobberrøret skrånede ned af hvilket gjorde at det godt kunne fange den samling på pex rør. Jeg har ingen planer om at installere et rør der ikke sidder lige, derfor vil jeg gerne finde en bedre måde at gøre det på. Det må være en 90 grader vinkel på pex røret tænker jeg.

Jeg mener ikke en vinkel på nogen måde er bedre end det bøjede rør. Det er det jeg mener. Så er der nogen som ikke kan lide rør som ikke går vinkelret osv. Det er der jeg siger at den nødvendige isolering omkring røret skjule denne detalje. 
Sætter du et billede op af f.eks. Grundtvig vil det nok springe mere i øjnene  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er jo med rør som med ledninger, enhver samling er en potentiel mulighed for en utæthed. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis