reparation af slidlag

Hej
Jeg har lavet et slidlag til mit gamle garagegulv og har efterfølgende fundet, at laget nogen steder klapper(binder ikke på den gamle beton) der er også en del sprækker.
Jeg har set noget information om at man kan reparerer sådan noget med en speciel flydende tokomponent lim som flyder godt ned i de små revner. Jeg håber også at det kan lime slidlaget til den gamle beton hvor det klapper.
Er der nogen der ved hvad sådan noget hedder og hvor man kan købe det?  
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Kender ikke det produkt du efterspørger, men har i lignende situationer brugt fliselim til udendørs, som jeg har brugt i en lidt tynd blanding og kostet på, og så pudslag ovenpå. Jeg har brugt denne her fliselim, findes også i 5 kg. link
Man kan også bruge en vælling af cement og sand, og koste det på.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej 
Tak for forslaget.
Jeg har jo behov for at det kommer helt med mellem det nye slidlag og det gamle gulv (Det skal nærmest være på tykkelse med vand for at kunne komme ud alle steder). Tror du at det kan gøres tyndt nok og stadig have kraftig bindeevne?
Jeg havde selv en ide med betonbinder, om man kunne bruge det til at hælde i alle revner. Ikke for at reparere revnerne, men for at få slidlaget til at binde ordentligt. 
Teknikken du kan bruge hedder injektions beton. Det bruges professionelt ved at der bores huller i betonen, sættes tryknipler i hullet og så injekseres der et tynd bindemiddel under tryk. 
Det kunne man forestille sig at du efterligner. Altså bore passende huller ned til hulrummet, skære gevind i kanten og sætte en lille smørenippel i hullet.. Så putter du fliselim i en almindelig fedt tryk sprøjte og pumper det ned i gennem smørenippel og derved fylder hulrum op. Du kan måske i stedet for gevind blot have en O ring på smørenippel gevind og så alene ved trykket nedad holde det tæt. 
Du kan flytte smørenippel da de andre huller skal stå åbne så luft kan komme ud. Succes kriterie er jo når der kommer fliselim op af enten revnen eller nabo huller. 
Både snittap og tryksprøjte skal måske kasseres bagefter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Køb et par tuber fix a floor 
Hej
Ja, jeg snakkede med en fra LIP som også foreslog det. Vi snakkede om at der måske var for lidt plads til at limen kunne flyde ordentligt og fandt frem til at starte med deres multibinder, som er sådan en tynd mælkelignende væske som kan komme ind alle steder.
Annonce
Hvis det ikke er ret meget kunne man evt også hugge den del af som er skruk og lægge et nyt lag ud.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja, men jeg har allerede revet op 3 gange og hver gang kommer problemet bare et nyt sted. Jeg gider ikke mere hvis jeg kan undgå det😄
Ok, men så vil det jo også kun blive en pletvis vedhæftning for hver rep.
Tror det er dyrt i længden at lime cement fast på den måde, måske bedre at trække det plaster af med det samme og starte forfra - noget er tydeligvis gået galt i processen. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja. Der er ingen tvivl om at der er gået noget galt. Jeg ved ikke hvad, men hvis det skal gøre om, så burde jeg nok tage det hele op og starte forfra, men det gør jeg ikke. Det er et garagegulv, så jeg tænker det må blive så godt som det kan, med de fejl der ikke kan udbedres.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis