Fjerne glasvæv/filt

Hej,

Jeg har købt en andel, hvor der har boet en tidligere rygere. Såvidt muligt, vil jeg gerne fjerne al tapet og materiale for at få lugten ud. I køkkenet er der filt mener jeg (se vedhæftet billede). Kan jeg fjerne det med spartel og evt. tapetopløser?

Mange tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er næsten ikke andet for end at prøve, har lige været igennem at fjerne noget særdeles strid 2 lags tapet, her havde tapetopløser ikke den store effekt,  og havde kradset op først med en tapetopkradser.

Et tyndt lag spartel var mere effektivt, jeg brugte den billigste rullespartel fra jem og fix, man skal så bare lige ramme det rigtige tidspunkt, hvor det er tilpas opblødt, og ikke begyndt at tørre igen.
En tapetskraber er en god hjælp synes jeg, bugte sådan en her, de originale blade er bedst, kan kan også bruge 18 mm blade til en hobbykniv, men synes ikke de fungere ligesågodt.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har fjernet mit glasvæv af præcis samme slags. Jeg har lavet en rulle af glasvæv øverst og har rullet det af.
Jeg har delt det i mindre stykker, så det har været nemmere at fjerne. 
Det har været nemmere at fjerne øverst hvor der kun er puds på væggen, end nederst hvor væggen har været malet med en slags plastik eller oliebaseret maling i 60erne. 
Tapet er papir, glasvæv er glasfiber, derfor virker tapetopløser ikke på glasvæv.
Det er nok bare at gå i gang med at hive det af.

Det ser lidt bulet ud så enten har du en meget ujævn væg eller så er det ikke sat ret godt op og er muligvis nemt at hive af.

Tak alle sammen! Jeg prøver at komme igang med det :D 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også