Mærkeligt spørgsmål, “støvsuge garage”

Hej
Det er måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men har noget der irriterer mig ude min garage, som jeg tænkte der kunne være et trick til jeg har overset…

En murer garage der ikke er i super stand i øvrigt…

Der er blade og EKSTREMT meget sten/beton støv eller hvad man kan sige. Det er umuligt at feje uden at det hvirvler helt absurd rundt både inde og ude…

Nogen der har en ide til hvordan jeg nemmeste “støvsuger” gulvet for blade, grusstøv og hvad der ellers er, uden at det sviner helt sindsygt..?

Bonus spørgsmål:
Hvor svært ville det være selv lave et byt beton gulv af en art. Som det ses har selve fladen på gulvet set bedre dage.. kunne rigtig godt tænke mig at lave nyt 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Støvsuge gulvet gør du med en støvsuger, eller har jeg misforstået spørgsmålet.
Med hensyn til nyt gulv så kunne du brække det gamle gulv op og lægge et lag beton på en halv snes cm.

fase
Du kunne jo også vande inden du fejer.
Der er tale om en noget ujævn grovbeton med meget slidt overflade. Såfremt der ikke er gennemgående revner i det kan du udlægge et slidlag med sand+cement der vil give en helt jævn og noget finere overflade (ser ud til at aldrig er gjort her. Det giver også mulighed for opbygning af en smule fald hen mod port/indkørsel så vand/sjap fra bilen løber ud af garagen af sig selv.

Alternativt hvis det nuværende for slidt og revnet så bryde det op og støbe nyt efter Fabrins forslag, hvis man laver ledere først så kan man også lave fald i dette fra starten.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

j håndstad skrev den 18-05-2024 14:10:52

Du kunne jo også vande inden du fejer.

Jeg tror simpelthen at det her kunne være løsningen jeg ledte efter. Det tror jeg at jeg forsøger i morgen. For jeg tænker, at det vil løse problemet med at jeg ikke kan køre kosten over én gang uden at det bliver som desert storm derinde... 

BOFH skrev den 18-05-2024 14:22:17

Der er tale om en noget ujævn grovbeton med meget slidt overflade. Såfremt der ikke er gennemgående revner i det kan du udlægge et slidlag med sand+cement der vil give en helt jævn og noget finere overflade (ser ud til at aldrig er gjort her. Det giver også mulighed for opbygning af en smule fald hen mod port/indkørsel så vand/sjap fra bilen løber ud af garagen af sig selv.

Alternativt hvis det nuværende for slidt og revnet så bryde det op og støbe nyt efter Fabrins forslag, hvis man laver ledere først så kan man også lave fald i dette fra starten.

/BOFH 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at give det et helt skud. Men er rimelig nybegynder.`Jeg tror umiddelbart godt det kan lade sig gøre at rengøre det og så lægge et nyt lag ovenpå.. 
- er det noget man som begynder kan lykkes med tror du? har aldrig arbejdet med cement ej heller lagt et gulv eller lignende. 
- kan jeg finde en guide nogle steder tror du? Til hvad jeg skal købe og hvordan jeg bærer mig ad ? 

Annonce
Der er en hurtig guide her som gennemgår det vigtigste, du skal bare udføre dine ledere så der er lidt fald på dem. Du skal bruge en smule grej som du har sparet når du har betalt for den første time ved en murer. 
Når du er nybegynder bruger du alm cement istedet for rapid for at give dig selv noget mere tid, tvangsblander er overkill, skovl og kar/trillebør kan også sagtens bruges. Du skal have regnet lidt på mængden ift hvor meget du skal bruge, støbesand kan man hente på skovlmål ved mange tømmerhandler, cement køber du samme sted, blandingsforhold 1 cement til 3 sand.

/BOFH 

BOFH skrev den 18-05-2024 20:54:34

Der er en hurtig guide her som gennemgår det vigtigste, du skal bare udføre dine ledere så der er lidt fald på dem. Du skal bruge en smule grej som du har sparet når du har betalt for den første time ved en murer. 
Når du er nybegynder bruger du alm cement istedet for rapid for at give dig selv noget mere tid, tvangsblander er overkill, skovl og kar/trillebør kan også sagtens bruges. Du skal have regnet lidt på mængden ift hvor meget du skal bruge, støbesand kan man hente på skovlmål ved mange tømmerhandler, cement køber du samme sted, blandingsforhold 1 cement til 3 sand.

/BOFH 

Ja, okay - det ser jo egentlig ud til at have med at gøre - men det er en fuld garage, så kan godt blive lidt usikker på om jeg tør kaste mig ud i det. Hvis det havde været 2x2 meter så ok. men det er nok snarere 3x8 meter garage, hvor det hele er enormt ujævnt og beton "knoldet". 

der er nok ikke andet at gøre end at få tøm den fuldt ud og så se om jeg tør ​give mig i kast med det. ​

Selvfølgelig er der noget planlægning så det flugter med de fysiske forhold. Gulvet skal måles ud med et vaterpas for at se niveauet og kunne vurdere materiale-mængderne.
Fald kan laves ved at du støber nogle små tuer dine ledere kan ligge på og kan trække dem med af efterhånden som der bliver fyldt op og pudset af.

Derefter er det egentligt bare noget self-efficacy og knofedt der skal til - udgangspunktet er jo at resultatet kun kan blive bedre end dit nuværende gulv. 

/BOFH 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis