Vandig plæne gødning

Er der nogen der har afprøvet at opløse almindelig plænegødning i vand og så fordele det med en vandkande? Så man ikke skal vente på regnvejr 

Hvis så hvordan gik det? og andre erfaringer.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spred det ud og vent på regn. Hvis det skal have nogen virkning skal der alligevel mere vand til end du giver med vandkanden. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mange tak for svar, men efterlyser nogen med erfaring 
allan_t skrev den 18-05-2024 10:28:02

Mange tak for svar, men efterlyser nogen med erfaring 

Kermit_369 har fuldstændig ret. Spred gødningen og vent på regn. Det var den måde jeg brugte, da jeg havde hus.

fase
Jeg bruger en Gardena såmaskine, så kan man undgå at overgøde.
Så giver jeg gødning lige inden der er udsigt til regn..

​Vil du have det flydende, skulle Adblue kunne bruges i en passende fortynding, Adblue består af  32,5% UREA og 67,5% demineraliseret vand, så det er kun kvælstof, som giver plænen et hurtigt bust.
(har ikke selv afprøvet det)

Vi prøver igen, i morgen --
Almindelig granuleret npk gødning er svært opløselig i vand, så du får ikke det hele med hvis du prøver at vande det ud.

Hvad er det du vil opnå fremfor bare et sprede granulatet og lade det virke over tid?

Selvbygger med stort S. 
I gl. dage hvor bønderne kørte ajle på græsmarker mv., var det altid på en overskyet eller regnvejrs dag - blev det gjort i solskin visner græsset eller bliver gult- det samme kan du risikere ved at opløse en kraftig kvælstof blanding på din plæne i tørvejr.   

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis