Holdning til flisebelægning inden skur opsættes

Hej med jer,

Jeg skal have bygget et skur, ca. 30kvm.
Der er allerede gravet ca.  30cm jord af (lidt overkill). 

Jeg er i tvivl om jeg skal ligge fliserne inden jeg påbegynder skuret? ​Selve skuret skal laves af ekstern, men jeg skal selv ligge ​stabil, ​grus, fliser. Så det ville være nemmest for mig at lave ​gulvet ​så jeg ikke skal blande mig midt i byggeriet af skuret. Hvad er jeres holdning? er det ​no-go eller er det lidt lige gyldigt? jeg kan se man kan montere skruefundament direkte i flisen ved stort kopbor hvor ​punktet er.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må aftales med den som skal bygge skuret. Det er da noget mere besværligt at bore huller i fliser i stedet for at sætte punkt fundamenter direkte 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis de som skal stille det op er med op er med på at bore huller gennem fliserne er det jo fint at lægge dem først.

Vh.

Jeg har ikke fundet tømmer endnu, så de har i princippet intet at sige. Det vil dog være meget nemmere for mig at gøre inden. Så ja det tager nok længere tid for tømmer, men er det meget uvant at ligge fliser først? 
Det vel ikke meget nemmere at ligge det inden skuret opføres. Men synes du det så er det da med at få det lagt.
Hvis den tømrer du vælger så ikke har sådan et kopbor, eller ikke ønske at bruge skruefundamenter så tager de bare en eller flere fliser op, så bliver deres pris jo bare efter den mulighed.  

Hej elmand. Det kan også godt være at det bare er mest hensigtsmæssigt kun at ligge srabilgruset som skal ligges i flere omgange og stampes? Det er vel en del nemmere i forhold til ingen stolper osv. og så kan fliserne tilpasses efter? 
Det sidste ligner en fornuftig løsning. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis