Reparation af skabslåger

Jeg har et sommerhus fra 1997, hvor skabslågerne (laminat??) i hhv. badeværelset og i køkkenet har kanter for neden, hvor der er lidt beskadigelse, enten fra sommerhusgæster, der er kommet imod med en støvsuger eller lignende eller fordi laminatet er begyndt at falde af. Jeg kan selvfølgelig prøve at male lågerne, men der mangler jo også "materiale" på lågerne, hvilket malingen nok ikke kan dække.

Jeg vil helst ikke ud i at købe nye låger. Findes der særlige U-formede lister, som man kan sætte på for neden - eller skal man finde nogle "vinkel"-lister, som man kan sætte på - så det ser lidt bedre ud? Har søgt på nettet men har ikke rigtig fundet noget jeg kunne bruge.

Tips og input modtages gerne. På forhånd tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på l-d-s.
Hvad med at montere denne e.l.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du kan lime et nyt melaminkantbånd på, hvis det ​kun er ​kanten, der er beskadiget.​LI nK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ville også anbefale de melamin kanter. Du skal dog have de gamle kanter af først. De er sikkert også limet på så et forsøg med strygejern og efterfølgende hobbykniv må vise om det er vejen frem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nederst på lågerne er det udenfor det almindelige synsfelt. Jeg ville først prøve at duppe de afskallede punkter med en fed maling. Det vil være synligt, men det vil de andre løsninger sikkert også være. Med lidt hvid maling, vil det nok ikke fange øjet på samme måde som de mørke pletter.
Jeg takker for indlæggene - og vil lige kigge på, hvilken løsning jeg mener er den bedste for mig. Med reference til nogle af indlæggene vil jeg lige sige, at der ikke er nogen "kant" på lågerne, som jeg kan fjerne. Laminatet er påført i den fulde "højde" af lågerne.
Jeg ville på alle låger fræse 5mm af lågens underkant og enten sætte nyt kantbånd på eller male underkanten op. Lige jern, mindst 10mm dia. Overfræser er en af de få ting der kan skære laminat uden det flosser.
Det er umuligt at få underkanten til at at fremstå lige ellers, malerrep på fronten vil være synligt.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også