Hej LDS
Jeg er lidt I tvivl om jeg kan stille dette spørgsmål herinde men nu prøver jeg.
Af og til vil det varme vand i vandhanerne ikke blive varmt. Jeg har fjernvarme og varmeveksler. Der er ca 5 meter fra fjernvarme ind i huset og hen til varmeveksler. Jeg kan mærke at hvis varmt vand ikke har været brugt i noget tid (fx efter natten), så er det her rør med varmt fjernvarmevand koldt om morgnen. Jeg har også gulvvarme (og 3 radiatorer) men som sidder på efter selve varmeveksleren. Når jeg tænder for en radiator kan jeg både høre og mærke at det varme vand kommer. Typisk er dette noget der kan få vandhanerne igang. Tænder jeg derimod vandhanen med varm vand så kan jeg lade det løbe i uendelig lang tid uden det bliver varmt. Jeg har prøvet at lukke for koldt vand til vandhanen bare for at se om der var noget galt der, men der er stadig fint tryk på det vand der burde være varmt. Det underlige er så at når først ser igen er varmt vand i vandhanen så virker det upåklageligt konstant, lige indtil der igen kommer en periode hvor ingen systemer bruger varmt fjernvarme vand.
Er der nogen der kunne have en ide om hvad fejlen kunne være. Jeg kan sige at dette er noget der er kommet pludselig. Varmevekslere er fra 2012.
Mvh
Aloha