Hegn + bærbuske langs grund

Hej alle! 

Jeg står med en grund på ca. 3800 m2, som jeg ønsker først at indhegne og derefter beplante bærbuske langs. 

Min tanke er at købe Robinjepæle og vildthegn og derefter plante hindbær, brombær, solbær osv. op ad hegnet og på den måde lave et levende hegn. 

Ville sådan et hegn kunne holde til det? 

Hilsen Jeppe

Tilføjelse: Undergrunden er moræneler, og hegnet vil primært stå frit mod åbent landskab (Marker og stor vej)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nok nødt til at oplyse lidt om sted, jordbund og omgivelser for at få seriøse svar.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Aha - undergrunden er moræneler, og hegnet vil primært stå frit mod åbent landskab (Marker og stor vej)

Robiniepæle er vist ok, lang holdbarhed m.m.
Bærbuske foretrækkerveldrænet jord, og specielt tiden efter plantningen er de lidt følsomme. Kan de klare din undergrund? Det afhænger nok af hvor langt nede lerlagene er. Ellers skal der noget jordforbedring ii hvert plantehul.

JohnLarsen skrev den 16-05-2024 17:31:36

Robiniepæle er vist ok, lang holdbarhed m.m.
Bærbuske foretrækkerveldrænet jord, og specielt tiden efter plantningen er de lidt følsomme. Kan de klare din undergrund? Det afhænger nok af hvor langt nede lerlagene er. Ellers skal der noget jordforbedring ii hvert plantehul.

Tak for svar, men det var mere om sådan et vildthegn kan tåle at have frugtbuske groende på sig, om du vil. 

Jeg vil meget gerne undgå den noget dyrere løsning med rionet nemlig. 

Jeg tænker godt vildthegnet kan holde hvis der ikke er for langt mellem pælene. De buske du nævner hænger jo ikke meget på hegnet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis