Jeg er begyndt at kigge mine elinstallationer igennem og er blevet i tvivl om hvad reglerne er for aflastning af de forskellige stikkontakter jeg har. Jeg har vedhæftet billeder
A) Indmurings dåser (LK FUGA - jeg tror det er den gamle) Skal indmurede ledninger være aflastet? og gør der forskel om der er flexrør?
B) Stikkontakt på underlag (LK FUGA) Skal der aflastes? Og gør det forskel om kablet monteret med clips eller i kabelbakke? (Jeg har begge)
C) Jeg har også en enkelt LK OPUS 66 udvendigt striple stikkontakt. Skal den aflastes? og gør der forskel om der er clips eller kabelbakke?
Af hvad jeg kan læse mig frem til skal man følge producentens vejledning (Sikkerhedstyrelsen små YouTube videoer). Men jeg kan ikke finde noget om aflastning på LKs hjemmeside og i deres manualer.
Jeg skal have en elektriker på besøg til at fikse ting, men jeg vil gerne selv vide mere om det, da jeg har købt lejligheden med næste fejlfri elrapport. ham som har lavet rapporten har overset forskellige fejl og de fejl vil jeg gerne selv kunne fange inden for klageperioden en anden gang.