Montering af vægdrivhus

Jeg har købt et mindre vægdrivhus, der skal monteres på murstensvæg. Planen var egentlig, at den medfølgende sokkel skulle stå på og bores ned i havefliserne.

Nu kan jeg se, at grundet havefliserne ikke ligger helt lige/plant, så har jeg en udfordring med at få soklen i vater.

Nogen gode idéer?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan klodse sokkel op så den står vandret. Bagefter skruer du et bræt inden i eller uden på sokkel, så det dækker den sprække der bliver. 
Havde det været et almindeligt drivhus så gør det ikke noget at det ikke er helt vandret, men ved vægdrivhus vil jeg tro at det er nødvendigt at det står vinkelret på den lodrette  væg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Klods soklen op så den er i vater. Det afhænger selvfølgelig af hvor meget der skal til. Måske skal du lave en kile for at udligne forskellen.

fase
I forlængelse af jeres forslag...

Jeg kunne bygge en træramme, som ligger oven på fliserne, og med kiler få den i vater. Dernæst bore den fast i fliserne, og så sætte soklen oven på trærammen.

Det burde vel kunne fungere, men sikke et mas!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja det er en god løsning. Så klodser du træ rammen op, så overkant er i vater. Der efter laver du en blyantstreg ved at holde blyant oven på en tændstik æske og kører en tur hele vejen rundt over fliserne med det.
Så skruer du sokkel af igen, og saver præcis efter stregen. På den måde passer din sokkel netop til ujævnheder i flisebelægning. Overkant bliver vandret og der er lukket forneden når du skruer det på igen. 
Du skal lige tænke over at det ikke ender for højt i forhold til døren. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis