Udendørshane lækker vand!

Har brug for guidning til denne samling (se billeder). Den lækkede vand fra samlingen. Rørfittingen var lige til at “tage” af. Der er ingen gevind, så tror måske den har været loddet på i sin tid.

Er der en måde jeg kan lave en ny samling (en ny smart rørfitting eller noget!)?

Håber indlægget giver mening.

På forhånd tak..
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligner helt klart en loddefittings, hvor lodningen sikkert ikke har været udført korrekt.
Kan du adskille røret på indersiden af din ydermur?

Søren O
Det tror jeg umiddelbart godt jeg kan, men det virker lidt besværligt at skulle få røret ud. Tror jeg :)

Det ser sådan ud på indersiden. 
Det er også loddet sammen. Måske er det monteret før murstenene blev placeret. Jeg vil foreslå dig at save kobberrøret over, lige uden for vinklen på indersiden af din ydermur. Derefter skruer du vinklen af ventilen. Prøv så om du ikke kan banke kobberrøret løs, og få det “ud sf huset.
Du kan købe tilsvarende dele som kompressionsfittings, så en ny vinkel, et overgangsstykke til 1/2”, 2 støttebøsninger til kobberrør, og et stykke nyt kobberrør. Hvis du kan få fat i et stykke “hård” kobberrør (ikke udglødet), så kan du undvære støttebøsningerne.
Du starter med at montere overgangsniplen på kobberrøret, og monterer din udvendige vandhane.. Så monterer du den nye vinkel på din indvendige ventil. Derefter stikker du kobberrøret gennem din mur, og helt ind i vinkelstykket. Så kan du udvendigt måle hvor meget du skal afkorte kobberrøret.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis