Garage belægningsten

Hej der ude. Jeg har tænkte at banke min beton gulv op i garagen . Da den er skæv i alle mulige  retninger. Og begyndte at flække.Og så  tænkte jeg at lægge bælegning sten. Skal man lægge en plstik membran under fliserne? Og hvor meget tror i gulvet er tyk. Huset er fra 1987
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lav en bore prøve forskellige steder i gulvet, så kan du finde ​ud af tykkelsen.
Kan du ikke klare det med en afslibning af gulvet, og så en gang flydespartel?
De revner der måske kommer, er jo alligevel mindre end mellemrummene mellem fliserne.

Det er ikke så godt at ligge fliser direkte på plast, dels er plasten glat, samt fliserne vil med tiden grave hul i plasten, så plast membranen skal ligge længere nede, og med sand/grus over.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg synes at du skal tænke alle muligheder igennem inden du lægger belægningssten i garagen. Det kommer til at stinke af hjemmefusk, og kan have betydning for husets værdi. ​
Jeg flyttede min garage der er af træ i 1996, og støbte et gulv som der ikke blev gjort ret meget ud af, da det var meningen det kun skulle være midlertidigt, og at der så skulle bygges en anden garage, men det blev ikke til noget.

​For et par år siden sleb jeg de værste knaster af, og spartlede de største huller ud, så fik det et par lag epoxy maling, det fungere super godt. (bruger ikke garagen til bilen, kun når der skal skrues.)

Vi prøver igen, i morgen --
Der er 5 cm forskel på gulvet rundt i okri g . Det buer flere steder. Det kan ikke slibes bare sådan. Derfoe tænkte jeg at det ville være pænest med fliser. Istedfor man skal støbe lortet
Gode ven. Er du sikker at det kan have betydningen for huset værdi . Der er sku ikke nogen  værdi i den gulv nu. Endt der er med fliser
Annonce
Man skal ikke altid tænke på husets værdi, men mere på den gavn man kan have af det selv.
Du skal nok regne med 8-10 cm beton og ingen armering. Når det er så dårlig er det sikkert ret nemt at banke op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
A.K skrev den 15-05-2024 16:33:46

Gode ven. Er du sikker at det kan have betydningen for huset værdi . Der er sku ikke nogen  værdi i den gulv nu. Endt der er med fliser

Hvis jeg som potentiel køber så et hus med et ødelagt garagegulv, ville jeg se det som en udgift. Hvis jeg så et hus med belægningsten, ville min første tanke være at dette hus kan være fuld af fuskerløsninger. Jeg ville måske ikke løbe skrigende væk, men det ville kræve en dyb undersøgelse af huset og udgiften til et nyt gulv ville stadig være der.

Det de fleste vil undgå ved huskøb, er at købe et sminket lig. Hvis det er tydeligt at sælger, har brugt lette ukonventionelle løsninger, vil det ikke have positiv indvirkning på husets salgsværdi.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Køb din epoxymaling online på Flügger.dk - få leveret eller hent i butik.     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis