Rust på grillrist

Hej med jer

Jeg har nogle grilleriste der ser således ud. De så meget værre ud inden jeg prøvede at behandle dem. Jeg har haft dem smurt med en natron-eddike blanding som sad i to timer, så har jeg skrubbet med messingbørste, skyllet dem og skrubbet med en svamp, varmet dem op for fuld hammer, puttet olie på og varmet dem op igen.

Men jeg bliver ved med at have de her orange pletter på, er det også rust? Og har nogle bogen godt råd til at få det væk, eller er det tid til nye riste?
Hej med jer Jeg har nogle grilleriste der ser... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
mærkeligt. Eddike/natron blanding er det råd jeg finder oftest på nettet
Du må kigge de forkerte steder. Jeg spurgte tidligere om det var et "life hack", da der på fx Youtube findes et utal videoer med falske life hacks. Når man blander en syre og en base sammen får man salt eller saltvand. Det giver ikke rigtig mening at bruge salt til at fjerne af rust. Det ser sikkert virksomt ud mens man blander det.

Her er en "falsk" video, hvor en nøgle stadig har pletter, når der børstes på den med en gammel tandbørste, men er helt blank, når den skylles.
HOW TO REMOVE RUST FROM KEYS AND TOOLS WITH VINEGAR AND BAKING SODA​​​

Her er en kemisk forklaring på ​hvorfor:
Don't Mix Vinegar & Baking Soda for Cleaning!​​​

Du bestemmer selv hvad du vil bruge.Men nu har du fået svar på, hvorfor du ikke kan få rusten væk.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis