Slukke gasfyr på kontakten om natten?

Hej

Jeg døjer til stadighed med at pumpen i vores gasfyr sender vibrationer ud i muren, så det støjer i vores soveværelse.

Vi har brug for gulvvarmen i badeværelset, og kan derfor ikke sætte fyret på sommerdrift (det slukker ellers pumpen), så jeg overvejer om man må sætte en timer i stikkontakten, så strømmen til fyret slukkes om natten? Der er ingen indbygget timer i fyret.

I sommerhalvåret burde vi kunne klare os uden varme om natten, men kan det være farligt eller dårligt for fyret at slukke på kontakten?

Mvh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det korrekte vil være at slukke pumpen, og lade fyret passe sig selv.

Hvis pumpen er indbygget i fyret , så slukker du fyret i stedet, men på fyrets egen knap, og ikke på væggen.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 14-05-2024 17:47:18

Det korrekte vil være at slukke pumpen, og lade fyret passe sig selv.

Hvis pumpen er indbygget i fyret , så slukker du fyret i stedet, men på fyrets egen knap, og ikke på væggen.

Men så kan jeg ikke sætte en timer på, men må gøre det manuelt hver morgen og aften. Æv.

Jeg har slukket i øjeblikket, men justerer blot varmen ned minimum/off - så er der stadig varmt vand.
Hvis din pumpe er integreret i fyret, tror jeg ikke den kan separeres med timer ur, så melder fyret fejl.
Men en bypass ml. frem/retur tæt på fyret, kan måske snyde fyret og få det til selv at lukke ned.

det er ikke farligt for fyret at slukke for strømmen 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis