Teglsten

Hej
Vi har overtaget et gammelt hus. I den forbindelse er jeg på jagt efter nogle brugte teglsten, men jeg har svært ved at identificere, hvilken slags taget er lavet af.

Jeg kan læse, at de er fra Lysbro Teglværk, men hvilken slags er det?

Er der en, der kan hjælpe?

Venlig hilsen
Jakob
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men da jeg for få år siden havde brug for nogen teglsten til reparation tog jeg et par defekte tegl med til tegllageret i Havdrup hvor de har et kæmpe udvalg. Vi fandt den rigtige, og jeg købte vist fem eller ti stk.(Vi har stråtag, så det var til toppen af en havemur, derfor det lille behov).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
det er vingetegl  og der står lysbro på dem , jeg ved ikke hvor tegllageret hører hjemme og jeg ved ikke om teglværket stadig er igang ,men man kan prøve at søge på lysbro tegl vinge tegl

Klik evt. på linket i mit indlæg, og du vil se adressen m.m.m. på tegllageret

Ring: 20156091 eller 20932456
Adresse:
Naurbjergvej 11
4622 Havdrup  
Åbningstider:
Mandag-Torsdag fra 08:00-16:00

Ang. Lysbro teglværk, så klik her

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Svært at se på billedet men Lysbro leverede mest en dobbeltfalset vingetegl der hed k21, den kunne lægges uden undertag såfremt de blev enten understrøget eller en skumgummi-fuge i inderfalsen. Der er desværre mange eksempler på at de smuldrede i utide ssv pga dårlig kvalitet af ler eller brænding.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Så må den en false være større end den anden da de må blive låst derved er det korrekt

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis