Magnetbetjent motorværn Østie 37 9280 12-05-2024 18:59 Til elmandEr dette koblet rigtigt? Den kan starte hvis man trykker den blå knap ned, men ikke hvis man prøver fra den 'start' knappen trykker på når den er samlet 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
GodeVen 4372 5220 12-05-2024 22:27 Det ligener en traditionel opkobling med en hjælpekontakt, der fungerer som holdekreds.Det startes med en slutte kontakt parallelt over hjælpekontakten (klemme 23 og 24)Det stoppes med en bryde kontakt, der sidder i serie med hjælpekontakten (altså før 23 eller efter 24)Når du trykker på den blå knap på kontaktoren, slutter du samtidigt hjælpekontakten, spolen i kontaktoren får strøm og holder sig selv inde. Når du har forbundet en slutte kontakt parallelt over hjælpekontakten, vil den gøre det samme. Når du trykker på brydekontakten, vil strømmen til kontaktorens spole blive afbrudt, og kontaktoren falder ud og der vil ikke mere være strøm til kontaktoren.
ev elmand 30592 7480 12-05-2024 23:16 Østie og jeg har haft en korrespondance på privat besked. Heraf fremgår at det er en kompressor som skal styres af denne magnet betjente motorværn. Jeg havde godt luret at han trykkede på kontaktsættet i hoved relæ og det er jo ikke meningen.Det fungerer ikke for ham så jeg bad om et billede af koblingen. Østie: Du skal ikke have det hjælperelæ på siden af relæet når det er kompressorens pressostat som skal starte den. Desuden kan jeg se at du har 240V spole, men forsøger at starte den med 400v ( styring fra L1 og L3 Du Har tilsyneladende ikke mere end 4 ledere i tilgangs kabel Så der er ikke NUL med. ( jeg går ud fra at tilgangs kabel kommer i L1 - L2 og L3. Enten ny spole for 400 v Eller kabel med nul. Så skal du have nul på spole i stedet for den lille stump fra L1Den anden side af spole skal du montere 1 af lederne fra trykafbryderPå termorelæ nr. 96 skal du montere den anden leder fra trykafbryder Fra L3 skal der gå en ledning til 95 på termorelæ. Så vil du kunne slukke på den lille dreje knap på trykafbryder Eller trykafbryder vil slukke når denne slår fra.Men husk nul eller ny spole. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Østie Trådstarter 37 9280 13-05-2024 09:31 Der er nul i kablet, det er bare klippet helt væk, syndes også det var mærkeligt det ikke skulle bruges.Så nul skal i den under L1 istedet for den lus?
ev elmand 30592 7480 13-05-2024 11:15 Så afisolerer du kablet med et nyt stykke. Lus fra L1 skal tages væk og Nul skal monteres ned på spolen. Der efter monterer du som jeg forklarer. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)