Bauknecht opvaskemaskine GSUK 8254A2P WS kalker til

Jeg har snart prøvet det meste men opvaskemaskinen kalker til og opvasken får et kalk lag så glassene er nærmest hvide. Vi bruger opvasketabs, groft salt til opvaskemaskiner samt afspændingsmiddel.
Er der nogen der kan hjælpe med dette problem.
På forhånd tak
Christian (TinTin)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afkalk og rens maskinen grundigt med middel lavet til det. flere gange.

SÅ længe der er klak i maskinen vil det sætte sig på service.. Så sørg for den er ordentligt renset. Også i indløb mm.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Har du kikket på indstillingen af vandets hårdhed? Det har indflydelse på dosseringen af salt til ændring af vandets hårdhed ved opvasken.

fase
Det vigtigste er at maskinen bruger nok salt og afspændingsmiddel.

De fleste steder i Danmark er kalkindholdet meget højt. Prøv at sætte maskinens håndhedsindstilling  på maksimum, og om det hjælper efter nogle vaske. Indstilling for mængde afspændingsmiddel har også betydning for om vandet løber af og ikke afsætter kalk. Så stil den ikke for lavt. Den skal nok ikke stå på maksimum. Jeg bruger fint salt, men det næppe den store betydning.

Jeg tror ikke en general afkalkning af maskinen har nogen betydning. Hvis maskinens afkalkning fungerer, vil der ikke afsætte sig kalk i maskinen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis