Kalk på fliser svært at fjerne – selv med flere omgange af MinusKalk

Hejsa

Jeg har kalk på mine fliser i badeværelset. Jeg har fået fjernet det meste ved at bruge MinusKalk. Jeg oplever dog alligevel flere steder, hvor det ikke er helt væk. Her har jeg gentagne gange brugt MinusKalk og skrubbet med en hård børste, men det er ikke forsvundet endnu.

Er der noget at gøre udover at blive ved? Jeg bemærker jeg kan fjerne det hvis jeg kradser med min negl, men det er ikke holdbar at gøre det alle steder med neglen. Bruger jeg forkert værktøj eller er der stærkere middel jeg bør bruge?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare fortsætte med Minuskalk som indeholder phosforsyre og citronsyre.
Alternativt kan du bruge eddikesyre, saltsyre eller lign. 
Det virker altsammen.

Hvis der er noget organisk tilbage så brug klorin - f.eks. hvis det ser sort/gråt ud.
At du kan kradse det af med en negl er et tegn på at det virker, syren opløser kalk forbindelserne så de blive bløde og porøse og til sidst mister det evnen til at kunne sidde fast.
Du kan også prøve med tildækning med plast når du har smurt ud over et område så det ikke tørrer ud, det skal have tid til at virke så måske du er lidt for utålmodig?
Husk at være lidt forsigtig ved fugerne for de kan heller ikke lide syre.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det kan være sæberester eller andet, der gør at afkalkeren ikke virker, så prøv at vask af med grundrens først, og så giv det  kalkfjerner.

Vi prøver igen, i morgen --
Bruger du Minuslkalk til kaffemaskienr eller den til badeværelser? For den ene indehodler methansulfonsyre og den anden det kradsere fosforsyre.

Methansulfonsyre er bedre til organiske rester så måske prøv den. Elelr som andre nævner vask grundigt for at fjerne sæbe og andet organisk. Klorin vil ikek fjerne sæberester

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis