Pæreskift i mikroovn

En pære i min mikroovn lyser ikke mere. Det er OBH Nordica 7535. Til min store overraskelse kunne jeg ikke finde nogen pære eller adgangen til en sådan en i mikroovnen. I manualen på ca. 30 sider står der ikke et ord om udskiftning af pære. Kan det være rigtigt, at pæren ikke er til udskiftning?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage pæren ud - måske der står nogle bogstaver eller tal på den.
Medmindre det er en LED der er loddet fast burde det være realistisk at skifte pære. Meget muligt det kræver noget adskillelse af ovnen - vidoen er til inspiration. OBS transformeren i en mikrobølgeovn er høj-spænding, farlig udover det sædvanlige… Hvornår ovnen er sikker at arbejde på efter strømmen er taget fra skal man ikke tage chancer med.
Mange tak for hurtig respons. Jeg så vedlagte to videoer. Det er det, jeg skal gøre. Jeg gøre det ikke nu med det samme, så jeg melder tilbage først, når jeg bliver færdig med dette. Jeg kan se, at forummet fungerer meget effektivt. Jeg kommer snart med flere spørgsmål. Tak for hjælpen. 
Jeg vil på det kraftigste anbefale stor forsigtighed med at adskille en mikroovn! Det er en af de ting, som man ikke skal pille ved, hvis man ikke er helt sikker på, hvad man laver. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis