Pedersen vpv 1 olie

Hej alle 
Har en Pedersen vpv 1 fræser. 
Har været ved at justere lejer i spindel. 
Så kom jeg til at tænke 
Skal der olie i spindel? Eller hvad smører kron hjul og nederste lejer? Øverst er der smøre nippel 
Har hældt lidt olie på men det drypper stille igennem så ved ikke om det meningen? 
Mvh Alex 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal have fedt, har selv sådan et Pedersen vertikalhoved, på en gammel fræser, der er kun en filtring som tætning, så selv fedt kommer ud hvis man overfylder den.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak det har jeg fundet ud af, den er ikke meget tæt for olie 😁
Når ulykker kommer sjælndt alene. Det der aktiveret langs gående tilspænding er knækket. 
For at få det af, skal jeg have not akslen af, den sidder med en konisk pi, så vidt jeg kan regne ud. Og den giver sig bestemt ikke 
Ja de koniske stifter kan være ret besværlige, men kan du se hvisken vej den skal ud? Det kan være en fordel med en dorn hvor den "tynde ende" ikke er ret lang. Eller må du bore den ud (hvis der er plads) og så rive op til et nummer større konisk stift.

Hej 
Ja det endte med jeg borede den ud. 
Men der er godt nok lang vej ind til tilspænding af x aksen. Men nu skal jeg blot have den aksle af der holder min dims, bare lige 😁
Skal du bruge nye reservedele er der gode muligheder for de har dem her, og ringer du til dem kan du sikkert også få et par gode råd med på vejen. ​LINK​​​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis