Loftslampe - Gamle stofledninger

Jeg har et udtag til loftslampe, hvor følgende gamle stofledninger stikker ud.

Er lidt usikker på hvordan loftslampen skal tilsluttes, da jeg synes alle ledninger er magen til hinanden. Er der nogle som har gode forslag?

Tak på forhånd! 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget svært at se hvad der er ledninger og hvad der er skygger på billedet. Og dermed også farverne på de overmalede ledninger. Heller ikke nemt at se, hvad der sidder i samlemuffen.

Der kommer 2 rør ud at loftet. Hvis du fortæller, hvor mange ledninger, der er hvert rør, og hvilken farve de har (under malingen), så kan vi måske komme det nærmere. Det er også interessant at få at vide, hvilke ledning(er), der går ind i samlemuffen.

Et bud er, at alle sorte ledninger, skal være samlet, og at lampens blå ledning skal sætes sammen med dem.
Der er så nok en enkelt hvid ledning, som ikke sidder sammen med andet (måske den der sidder en samlemuffe på - igen svært at se). Den skal den brune tilsluttes.
Mange tak for svar og beklager de første billeder ikke er helt skarpe.
Der er i alt 6 ledning. Her er der 2x2 som er samlet og 2 ledninger “hænger” alene. Jeg synes umiddelbart ikke at kunne se forskellige farver på ledningerne?

Vil være en kæmpe hjælp hvis du evt. vil tage et ekstra kig de tre nye billeder. Er det muligt at se noget bedre ud fra disse billede?

Vh
Du skal måle dig lidt frem. Det kan gøres med en pære i en fatning. og evt en polsøger. 
Jeg ville tro at det rør hvor der kommer 2 ledninger er der hvor strømmen kommer fra.
Altså  monterer du fatning med pære på de 2 ledninger og hvis denne lyser så er det fase og nul. Polsøger afgør så hvilken der er fase.
​Så må du lige svare på om der er dobbelt afbryder eller afbryder og stikkontakt nede på væggen ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for dine svar og hjælp.

Det hjalp at salme det ene sæt (2 ledninger samlet) til “N” og så en af de ledninger som hænger “alene” til “L” 👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også