Drivrem fra motor til transmission hopper af. Mbj9610 4 10-05-2024 22:09 Hej. Har en alko solo T13 92.7 hvor remmen fra motor til transmission flader af så snart jeg slipper koblingen. Har monteret ny rem. Alle remhjul kører fint. Nogle gode råd? 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12981 10-05-2024 23:09 Velkommen på siden Der kan være flere årsager til remmen springer af, strammerulle og fjeder kan sidde forkert, eller der er noget der er blevet skævt.Det kan også være de små "remstyr" der sørger for at remmen sidder korrekt omkring remskiverne, når der kobles ud og remmen er slap.Eller det er en forkert længde rem .. Vi prøver igen, i morgen --
Mbj9610 Trådstarter 4 11-05-2024 08:11 je_ns skrev den 10-05-2024 23:09:08Velkommen på siden Der kan være flere årsager til remmen springer af, strammerulle og fjeder kan sidde forkert, eller der er noget der er blevet skævt.Det kan også være de små "remstyr" der sørger for at remmen sidder korrekt omkring remskiverne, når der kobles ud og remmen er slap.Eller det er en forkert længde rem .. 1) maskinen er 2 år gammel. Remstrammer + fjeder aldrig været adskilt. Virker perfekt. 2) 0rginal rem 476680 , fås den i forskellige længder? Passer jo ellers fint.ingen forskel mellem ny og gammel. 3) remstyr sider hvor de skal efter tegningen. 4) under bagerste remhjul sider der en vinge , der nu efter remmen faldt af 2 gange er defekt. 5) remmen faldt af under kørsel. Unden brug af skærbordert. Remmen
je_ns 12981 11-05-2024 17:57 Ja så ved jeg det ikke, hvis alt tilsyneladende er som det skal være, må du gå det igennem igen.Dog har en rem der en gang er hoppet af, en kedelig tendens til at gøre det igen.Min Hustler Zeroturn, ville også smide remmen til klipperen, det skyldtes at det forreste ophæng til klippebordet, gik alt for stramt. Efter det var skilt ad, renset og smurt, samt en ny rem fungerede det perfekt igen. Vi prøver igen, i morgen --
Mbj9610 Trådstarter 4 11-05-2024 18:44 Her var fejlen. Vingerne griber fat i remmen.. tog tændrør ud , så jeg kunne dreje motoren med hånden.