Antenne på loft

Jeg har antenne monteret på skorsten.
Den er halvdefekt.
Bor i Lyngby og den peger mod gladsaxe sender.
Har 3 etagers muremester villa.

Vil gerne have en liggende på loftet i stedet for.
Kan man det og så få lige så godt signal, samt hvilken type?

På loftet har jeg en rimellig dyr antenne forstærker.
Ser ud til at der går 2 ledninger fra den ud til antenne på skorsten.

Antennen består af den øverste pile antenne som vist er Sveriges antenne?

Samt en V formet der sidder nedenunder.

Jeg har antenne monteret på skorsten. Den er... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Muligvis.
Men jeg køber jo en ny antenne og så køber jeg denne forstærker med hvis den er nødvendig.
Hej Vuffen

ER du komemt i mål med dit projekt? Ellers er du velkommen til at skrive. Har en del erfaring med lignende :-)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
hej.. nej har ikke fået købt en antenne endnu.
Men plan er stadig at købe en og afmontere begge kabler på boksen ude fra antenner.
Bruge det stik på boksen hvor den lille vinkelantenne sad og sætte den nye antenne på dette stik i boksen.
Se hvad der sker :-)

Tak for tilbud..kan være jeg kommer tilbage og spørger :-)
vuffen skrev den 19-10-2024 09:33:33

hej.. nej har ikke fået købt en antenne endnu.
Men plan er stadig at købe en og afmontere begge kabler på boksen ude fra antenner.
Bruge det stik på boksen hvor den lille vinkelantenne sad og sætte den nye antenne på dette stik i boksen.
Se hvad der sker :-)

Tak for tilbud..kan være jeg kommer tilbage og spørger :-)

Lyder også som en god plan :-)

Med det "nye" digitale sendenet er kravene på en del områder ikke så omfattende og man kan slippe af sted med meget mindre udstyr. Men det er erselvfølgelig ikke nogen grund til at købe ny mastforstærker eller antenne hvis det ikke er nødvendigt.

Som inspiration har jeg selv anvendt flg i et par "tagantenne til loftantenne" ombygninger i murermestervillaer med tegltag (Ingen metal dampspærre) 13km i fugleflugt fra Gladsaxe sender. Antennen er rettet ind med kompas (husk forskel mellem magnetisk og geografisk retning)

Triax UNIX 52 LTE 700 (måske overkill hvis signal styrken er meget god hos dig)
Triax Digi 14
Triax Digi 10

Antennerne har så været monteret på et antennebeslag sat fast på en MDF plade som så bare har stået på gulvet.

Bruger du ikke de andre tilslutninger til forstærker kan du men fordel sætte F-stik terminator( 75 Ohm) på for at reducere indstråling.

Skulel du have lyst til at bruge selvsamme kabler i huset til at fordele internet har jeg også tips til det

Så har du i hvertfald lidt at gå med :-)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Antennerne har så været monteret på et antennebeslag sat fast på en MDF plade som så bare har stået på gulvet.
Vend røret (du kan bruge en rundstok af træ) så det vender opad og skru det fast på et spær. Så undgår du, at antennen flytter sig.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også