Vandtryk svinger

Kære Orakler
Vandtrykket i mine vandhaner har på det seneste drillet; om morgenen går der typisk nogle sekunder, inden der er vand nok til at man kan bade. Op af dagen svinger trykket noget - nogle gange melder opvaskemaskinden fejl på vandindtaget.
Jeg har været i tørbrønden nogle gange og forsøgt at danne et billede af situationen. Hydroforen har en ventiltop på toppen, men der kan ikke pumpes luft i den - jeg har skiftet selve ventilen - havde en fra en bil liggende, men det ændrede ikke noget. Der kunne heller ikke pumpes luft i selv om ventilen var ude ... det er da en fejl, ikke sandt? Men hvad er problemet?
På forhånd tak!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder til at du har egen brønd.
Virker dit trykrelæ ?
Så vidt jeg ved skal hydroforen være næsten tom for vand når den trykløs. Sluk pumpen, åben vandhanen tættest på til der iķke kommer mere vand, prøv så at pumpe luft i til der kommer luft ud af vandhanen. På den måde kan den holde tilstrækkeligt tryk længst muligt. Hvis der er for lidt luft vil pumpen starte og stoppe ​hurtigt efter hinanden.
Men det hjælper jo ikke på det lave tryk du oplever, så det må være trykafbryderen du skal kikke på. Enten er den defekt eller differenstrykket er stillet alt for højt, dvs for stor afstand mellem stoptrykket og starttrykket.  

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Har du et billede af hydroforen gerne med ventilen, du pumper luft i med.

fase
Når der er ventil på så tyder det på en hydrofor med membran. Når hele installationen er trykløs så skal du pumpe op ved ventilen til ca. 1/2 delen af det tryk du ønsker ( eller som pumpe kan give) Så du skal pumpe den til fortryk på 1 - 1,2 bar. 
Så skulle det kunne køre igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for hurtigt svar; jeg vil kaste mig over det!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis