Ustabil varmvand

Jeg har en fjernvarme unit
Danfoss Redan årgang 08/07
Produktnummer 205984
Tryktrin PN 16
Type S-Unit
Model Akva Vita
Variant XB06L-1 24
Varenr.: A11 328 201

Er begyndt at bøvle med varmtvand samt mangler varmt vand på cirkuleringen.
Har skiftet pm regulatoren for 3 år siden og ny cirkulationspumpe.

Har prøvet at tappe varmtvand og indgangsrøret til varmeveksleren bliver varm men ingen afgangsrør før efter et stykke tid.
Ved håndvasken bliver vandet varmt og så koldt.
I bruseren mærker man ikke noget når først det er varmtvand.

Kan det være filteret (sidder før veksler)
Kan det være pm regulator igen eller ?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er et termostatblandingsbatteri, du har til bruseren, kan det være synderen. Har du mulighed for at afmontere og proppe det af, kan du se om det løser problemet.

Søren O
Kan det være en alm. et grebshane der er problemet?
Har fjernet termostatblandingsbatterierne nu, men synes ikke helt har hjulpet på cirkulations temperaturen.

Prøver lige at forstå - har du cirkulering på det varme vand ( altid varmt ved tappested ) ?
Eller er det varmeveksler der kan være tilkalket ?

 

ja altid varmtvand ved trappesten, men det virker ikke mere.
Har idag haft fjernet blandingsbatterierne ved bruserne. Har haft lukket for vandet ved alle tappesteder for at se om varmen på cirkulationen steg, det gjorde ingen forskel.
Fandt 2 filtre på fjernvarme siden, der var ikke noget i dem.
Ventilen under den hvide termostat bevæger sig fint, har prøvet at lade være med at montere den igen.
Gulvvarme systemet virker fint, tror jeg ;-)
Så kan ikke blive enig med mig selv om jeg skal skifte veksleren, pm regulatoren og ventilen ved det hvide termostat, eller bare give op og ringe til en vvs`er.

Opfølgning
Skulle til at skifte varmeveksleren idag og da jeg så åbnede skabet idag var pm-regulatoren utæt der hvor man regulere temperaturen :-( så nu blev begge dele skiftet og nu virker det igen.
Men godt at jeg havde købt ekstra pakninger, da det var nemmest at fjerne nogle rør helt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis