Installation af kogeplade

Installation af kogeplade Siemens EX85KHYC1E
 
Forvirrende installationsdiagram.
 
Installationen i huset er 400 V, 3 faser, nul og jord, hvilket skulle være ret normalt.
 
Installationsvejledningen går tilsyneladende ud fra at der er 2 nul, 2 faser og jord.
 
Hvordan katten forbindes ledningerne korrekt?
 
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en lus mellem de 2 N og så 2 faser til her sin klemme

BWA skrev den 05-05-2024 14:15:14

Og så blot en slutmuffe på den ikke anvendte fase?

 Ja, hvis der er tale om, at du bruger 5 leder kabel mellem kogeplade og tilslutning. Vis et billede af tilslutningen i væggen. 

Ellers læg en lus/forbindelse mellem BU og GY og tilslut to faser til BN og BK. Så er der måske en ledig fase i væggen, som du afslutter i med en muffe.

fase
på billedet af klemrække i komfur ses allerede en lus imellem klemme 4 og 5 ( BU og GY )
så du kan nøjes med 1 leder til nul. Er det original kabel så er de 2 nulledere koblet sammen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Installationen i væggen er blot en samledåse, hvor der kommer et 5-ledet kabel fra måleren. Gul/grøn jord, blå nul. Og så brun-sort-grå.
 Jeg undrede mig over installationsvejledningen, som nævnte en grå nul-ledning. Det har jeg aldrig været ude for, men det bruges vist heller ikke i Danmark. 
I det medfølgende kabel er ingen af lederene koblet sammen.
Så jeg tilslutter blot nul til 4/5 (der er luset allerede).
Så kan jeg bruge den grå i samledåsen til ovnen, Da der ikke går andet på den fase.
Tak for hjælpen :)
Det er sådan det skal laves. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis