Børne El Bil

Mit Barnebarn har sådan en Børne El Bil. Den har stået inde i skur hele vinteren. Tørt og godt. Nu er den så taget ud og opladet og alt ser fint ud. Der er fuld strøm på og jeg kan ikke finde nogen sikring som er gået. Men den er total død.
Skulle der være en her som kunne ha en idé om hvad der kunne være galt. 🤔🤞

ls
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er næsten helt sikkert en sikring. Måske direkte på ledningen fra batteriet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har du noget at måle spænding med? Altså f.eks. et universalinstrument. Du skal måle spænding på motoren, når den bliver aktiveret.

fase
Ja men strømmen når ikke så langt. 😩

ls
Lagerstrøm skrev den 05-05-2024 13:19:26

Ja men strømmen når ikke så langt. 😩

 Så følger du spændingen fra batteriet langs ledningen til motoren. Måske er der en afbryder undervejs. Den skal du også undersøge. Der kan være en kontakt. der føler om der sidder nogen på sædet.


fase
Annonce
Ingen kontakt i sædet. Men jeg vil prøve at gøre som du siger om at føgler strømmen fra batteriet til motoren. Skal lige ha skildt den helt ad. Tak for hjælpen. 👍

ls
Så kan det gå fra batteri -> fodpedal -> motor med f.eks. plus og så direkte til motor fra minus. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Som nævnt, fejlen kan vær flere steder. Sidst jeg roede med legetøjs el-bil, var fejlen i omskifteren til frem og bak. Den var for svag i selve kontakt-mekanismen. Det var en Peg Perego.

Ja okay. Jeg må gå det hele eften. Tak. 👍 

ls
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis