Toilet til regnvand tønde

hej herinde er i gang med min lille skurvogn og skal til at montere vand til toilettet har bare et ganske almindeligt toilet og tænker at sætte 500 liters vandtank til som jeg kan fylde op med regnvand men er i tvivl om jeg bare kan sætte regnvand tønden op på nogle paller eller om jeg skal have en pumpe og hvilken slags pumpe man skulle bruge har ikke særlig meget strøm fordriver det kun med nogle små solceller

På forhånd tusind tak
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan starte med at sætte det op på nogle paller, det vil formentlig virke men cisterne vil nok fylde ret langsomt men det er nok ikke et problem i dit tilfælde. 
Det du dog skal være opmærksom på er at regnvand indeholder alle mulige urenheder og i stillestående regnvand vil der vokse alger og alle mulige rare ting, og alle disse ting og sager vil sætte sig i ventilen i cisterne og lukke den til. Du skal derfor montere et filter, der er nemt at rengøre, så disse urenheder bliver filtreret fra inden de kommer ind i cisternen.
Jo mindre lys, jo færre alger. Så pak evt containeren ind i helt sort plastik, eller andet som hindrer lyset i at nå vandet i containeren.
Og enig med Perhans, det skal nok virke uden pumpe, - men det nævnte filter er vigtig, for brugervenligheden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis