Tilslutning i lampeudtag

Skal tilslutte en lampe (blå og brun ledning) til dette udtag. Jeg ville tilslutte den blå ledning i N og brun i L, men det virker ikke.

I lampeudtaget er blå ledning ikke sat i "N" - tænker om det kan være en fejl?

På forhånd tak for jeres hjælp!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se bort fra bogstaverne i udtaget, selv om det lige så let kunne have været lavet korrekt. Prøv at tilslutte blå til blå. Hvis du vil have konstant lys i lampen vil jeg tro at du skal tilslutte brun til brun. Vil du have så du kan slukke lampen, tilslutter du lampens brune leder til enten grå eller sort i udtaget.

Søren O
Søren O skrev den 02-05-2024 21:53:13

Se bort fra bogstaverne i udtaget, selv om det lige så let kunne have været lavet korrekt. Prøv at tilslutte blå til blå. Hvis du vil have konstant lys i lampen vil jeg tro at du skal tilslutte brun til brun. Vil du have så du kan slukke lampen, tilslutter du lampens brune leder til enten grå eller sort i udtaget.

 Tak for input, Søren.
Jeg har prøvet alle tre kombinationer nu med til blå og så brun til enten grå, sort, eller brun.
Jeg kan kun få lys i, når jeg tilslutter den brune til sort - men jeg kan ikke slukke på stikkontakten ved denne  

Du slukker/tænder ved afbryder  
Jeg ville også prøve med blå til blå  og så brun fra lampe til enten sot eller grå. 
Men da det ikke virker så må du prøve at løsne afbryderen og komme med et billede af lednings tilslutning der. Der kan være lavet noget så der er konstant strøm på sort. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis